Idén tavasszal csaknem 1 000 diák próbálhatta ki magát vállalatvezetőként a Diák Menedzsment Bajnokságon.
A hallgatók számára kiírt versenyen a 3 fős diákcsapatok egy-egy virtuális hipermarketet vezethettek, üzleti szimuláció keretében.
Az üzleti szimulációs szoftver által modellezett virtuális piacon 6, a diákok irányítására bízott hipermarket versengett a vevőkért. A csapatok stratégiai menedzsment döntésekkel (árazás, marketing, pénzügyek, HR,...) irányították cégeiket, egy virtuális éven keresztül. A cél a legmagasabb profit elérése volt, ez alapján dőlt el a piacgyőztes és így a továbbjutó csapat is. Az ország 26 felsőoktatási intézményéből jelentkező hallgatók 10 élő, regionális selejtezőkön mérhették össze tudásukat és képességeiket.
Az online középdöntőn a 60 legjobb közül került ki a 10 döntős csapat.
A döntőre új kihívást is állítottak a versenyzők elé a szervezők. A KPMG közreműködésével összeállított 2 esettanulmány (A: új hipermarket bevezetése a piacra, B: elavult és hatékonytalan hipermarket fejlesztése, marketing és működési hatékonyság fókuszában) közül választhattak, az általuk elképzelt megoldásokat prezentációban adták elő a támogatók képviselőiből álló zsűrinek. A prezentációk mellett a hipermarket szimuláció üzleti eredménye is számított a döntő során. Az összesített eredmények alapján a győztes Pannon Egyetemről érkezett ATP Tour lett az év Legjobb Diák Menedzsment Csapata. A második helyen a Buy More (BCE), a harmadik helyen a B52 (BCE-MÜTF) csapatok végeztek.
A verseny kiemelt támogatója, a KPMG felajánlásaként a győztes csapat HTC HERO PDA készülékeket nyert.
A főtámogató ExxonMobil prágai utazással jutalmazta a győztest, míg a szintén főtámogató MARS ajándékcsomagokkal díjazta a dobogósokat és különdíjasként a legeredményesebb kelet-magyarországi csapatot, a VRR-t (Debreceni Egyetem).
A Kelly Services Karriermenedzsment tréninget ajánlott fel a legjobbaknak, míg a
CEMEX 2 csapatot (Corvin Market és Pajkos Pónik Reloaded) visz el egy izgalmas barlangtúrára.
A Provident a legjobb cash flow menedzsmentet végrehajtó csapat különdíját biztosította, amely a győztes ATP Tourhoz került.
A Dreher jóvoltából söröspohárkészletek (és persze belevaló is!) gazdagították a csapatokat.
Médiatámogatóink: HVG, IT Business, MOHA, jobline.hu, frissdiplomás.hu előfizetésekkel és ajándékcsomagokkal díjazták a döntősöket.
A részletes eredmények, fényképek megtekinthetők a bajnokság honlapján:
Támogatók:
Kiemelt támogató: KPMG
Főtámogatók: ExxonMobil, MARS
Együttműködő partnereink: CEMEX, Kelly Services, Dreher, Red Bull, Provident
Médiapartnerek: HVG, IT Business, MOHA, jobline, frissdiplomas.hu, HVG állásbörze
Pannon Egyetem diákjai nyertek!