0

Az Nvidia egy érdekes demót mutatott be, amely valós időben ábrázolja az óceán hullámzását változó fényviszonyok között, mindezt pedig a Microsoft legfrissebb DirectX változatával, a DirectX 11-gyel teszik. Az új megoldás segítségével a GPU-n hatékonyabb az FFT számítás (Fast Fourier Transform), ennek köszönhetően pedig sokkal jobb teljesítmény és képminőség érhető el, ami rendkívül fontos szempont.

A víz felülete teljes egészében Jerry Tessendorf leírásai alapján készült (Simulating Ocean Water), amely a legelfogadottabb technológiának számít a mai játékok különböző vízeffektjeinek elkészítésekor. Maga az algoritmus egy statisztikai modell alapján igen impresszív vizuális élmény létrehozására képes (Philips spektrum), az eddigi megoldások relatíve kis magasságú tereppel tudtak dolgozni (64x64, 128x128), mert az FFT kód végrehajtása rendkívül lassú volt a processzoron A fenti videón látható kis technológiai demón képkockánként összesen három darab 512x512-es FFT-t használnak.

DirectX 11 - valóságos tenger gépünkön


A bejegyzés trackback címe:

https://szimulacio.blog.hu/api/trackback/id/tr51159539

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása