0

Mivel is kezdhetnénk blogunkat, ha nem azzal, hogy definiálunk. Ugyanis kevés szakmai irodalom található, ami csak is ezzel a támakörrel foglalkozik, és a mindennapi életben is kevésbé játszódik fontos szerepet, vagy előfordulhat hogy mégis, de erről semmit sem tudunk. Tervünk, hogy sorozatosan írunk szakmai postokat, hogy aki e téma iránt érdeklődik, online forrást is találjon.

A szimuláció definiciója:

A valós életben illetve munkaszituációban létrejövő helyzet megjelenítése, annak lényeges elemeinek és kapcsolatainak lemásolása oly módon, hogy az oktatott személy azt befolyásolni képes legyen. A szimuláció gondosan kidolgozott gyakorlat, amelyben a szituáció lényeges elemeit modellezik. A szimuláció általában az ismeretek alkalmazását segíti, különösen a döntéshozatalt. Célja, hogy a munkavállalót megismertessék azzal, hogy milyen lesz a munkája a valós közegben. A gyakorlat végén a szerepjátékhoz hasonló értékelés és módosítási próbálkozás következik. A döntési szituáció megteremtését, a hozatal összesítését és a gyakorlat értékelését számítógép támogathatja. Hátránya lehet az, hogy a hibázás a játékban nem vonja maga után a valós élet következményeit, ezért a résztvevők a legnagyobb hasonlóság esetén is másként viselkedhetnek, mint a valóságban.

Forrás: Szatmáriné dr. Balogh Mária (1999): A személyzet fejlesztésének képzési módszerei, 2.rész  Megjelent: Menedzser, 1999/5. szám, 5-9. oldal

Mégegy definició:

Általánosságban egy szimuláció célja, hogy különböző, alternatív döntések hatásait megismertesse anélkül, hogy a tényleges valóságbeli költségek, kockázatok felmerülnének. A szimulálás használatához szükségeltetik egy, a valóságot visszatükröző modell. A modell a gyakorolni kívánt tevékenységtől függően sokféle (pl. mechanikai, elektronikus, elméleti, stb.) lehet. Noha az elméleti modelleket többféleképpen lehet felállítani, leggyakrabban matematikai kapcsolatok jellemzik őket. A modell szerkezete, az abban használt relációk és értékek a modellezni kívánt szituációt kell, hogy tükrözzék.

Forrás: Schmuck Roland (2005): Marketing a gazdasági szimulációkban Házidolgozat „Marketing I.” című tárgyból, Gazdálkodástani Doktori Iskola I. évfolyam, Pécs

Mi is az a szimuláció?


A bejegyzés trackback címe:

https://szimulacio.blog.hu/api/trackback/id/tr19865439

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása