0

Lezárult a 2011-es Diák Menedzsment Bajnokság

A jubileumi, 15. Diák Menedzsment Bajnokságon idén tavasszal több, mint 800 diák próbálhatta ki magát vállalatvezetőként.

A hallgatók számára kiírt versenyen a 3 fős diákcsapatok egy-egy virtuális üdítő- és joghurtital (FMCG) termelő és értékesítő céget vezethettek, üzleti szimuláció keretében.

A csapatok stratégiai menedzsment döntésekkel (árazás, marketing, pénzügyek, HR,...) irányították cégeiket, egy virtuális éven keresztül. A szimuláció során a csapatokat 6 céget tartalmazó piacokra osztjuk, így mindig a „helyi piaci szereplők” közötti verseny során kell a legjobb eredményt elérni. A cél a legmagasabb profit elérése volt, ez alapján dőlt el a piacgyőztes és így a továbbjutó csapat is. Az ország 26 felsőoktatási intézményéből jelentkező hallgatók 9 élő regionális selejtezőn mérhették össze tudásukat és képességeiket. A főváros mellett Győrben, Pécsett, Szegeden, Debrecenben és Miskolcon tartottunk selejtezőket. Budapesten a színvonalas helyszíneket a verseny partnerei, a BGF PSZK és a HVG Állásbörze biztosították.

Az online középdöntőn az 50 legjobb csapat közül került ki a 10 döntős.

A döntőre új kihívást is állítottak a versenyzők elé a szervezők. A Red Bull közreműködésével összeállított marketing esettanulmány (A: új energiaital márka bevezetése a hazai piacra, különös tekintettel a marketingkommunikációra) megoldásait prezentációként adták elő a támogatók képviselőiből álló zsűrinek. A prezentációk mellett az üzleti szimuláció, illetve egy Mindent vagy Semmit stílusú kvíz is része volt a döntőnek.

 Az összesített eredmények alapján a győztes Budapesti Corvinus Egyetemről érkezett ’G3’  lett az év Legjobb Diák Menedzsment Csapata. A második helyen a Bong Team (Szegedi Tudományegyetem), a harmadik helyen a Maláták (Szent István Egyetem) csapata végzett.

A verseny kiemelt támogatója, a KPMG felajánlásaként a győztes csapat Pocketbook IQ 701 készülékeket nyert, míg a 2. és 3. helyezettek Feldobox élményutalványokat kaptak.

A főtámogató ExxonMobil prágai utazással díjazta a győztest, akik a Red Bull fődíjának, a wakeboard edzésnek is örülhetnek (a tréner Szóláth Szebasztián lesz).

A szintén főtámogató BAT különdíjasként a leginnovatívabb csapatot, a Malátákat jutalmazta EFOTT hetijegyekkel.

A Kelly Services Karriermenedzsment tréninget ajánlott fel a dobogósoknak, az Alinea Kiadó pedig a 2., a 4. és az 5. helyezettet díjazta könyvcsomagjaival.

A HVG minden csapatnak könyveket vagy ajándékcsomagokat juttatott, míg a Napi Gazdaság jóvoltából minden csapat meghívót kapott a ’Vállalkozások hatékony (újjá)szervezése’ konferenciára. Szintén minden csapat ESET vírusirtó szoftverlicenccel gazdagodott.

A részletes eredmények, fényképek megtekinthetők a bajnokság honlapján:

www.diakverseny.hu

Partnereink:

 

Kiemelt támogató: KPMG

Főtámogatók: ExxonMobil, BAT

Együttműködő partnereink: CEMEX, Kelly Services, Red Bull, BGF-PSZK, HVG Állásbörze

Médiapartnerek: HVG, Napi Gazdaság, jobline.hu, frissdiplomas.hu, Alinea Kiadó, ESET

Lezárult a 2011-es Diák Menedzsment Bajnokság


A bejegyzés trackback címe:

https://szimulacio.blog.hu/api/trackback/id/tr682879544

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.